Când pictorul pictează un chip minunat, plin de farmec, noi îi cerem, în cazul în care există vreun defect natural neînsemnat, să nu-l suprime cu totul, dar nici să nu-l scoată cu prea mare grijă în evidență: fiindcă în al doilea caz se pierde frumusețea, iar în primul, asemănarea. În același fel de vreme ce e greu sau, pur și simplu, imposibil să reprezinți viața omenească ireproșabil de curată, atunci, zugrăvind tot ce e minunat, trebuie să respecți adevărul în întregul său. Iar greșelile și defectele care apar în acțiunile omului aflat sub influența pasiunii sau ca urmare a necesităților statale trebuie văzute mai degrabă ca manifestare a nedesăvârșirii întru virtute, decât ca depravare, iar în cursul povestirii nu trebuie să ne oprim cu o plăcere excesivă și în chip amănunțit asupra lor, ci rușinându-ne de firea omenească, de vreme ce ea nu produce caractere fără de cusur și ireproșabile în ce privește virtutea.